Indonesian @ Chicago, Midwest Region dan sekitarnya: 11 OCT IFGF Open House

Monday, September 29, 2014

11 OCT IFGF Open House



Hey Guys!
We look forward to seeing you at our 2014 Open House! Join us for awesome Indonesian food and games, and don't forget to bring all your friends and family!


IFGF Chicago
1040 W Huron Street, Chicago IL 60642
Saturday at 4:30pm - 9:00pm

This event is free for everyone!


My dear fellow Pastors, Christian and Catholic leaders, PMKI/ PWKI distinguished members,
Rekan-rekan seperjuangan, Pendeta-pendeta dan Romo-romo, pemimpin dan pemuka agama Kristen dan Katolik serta anggota-anggota PMKI/PWKI yang terhormat,

Peace and abundant grace be with you! I hope you are all in great health; body, mind and soul.
Salam damai sejahtera dan kasih anugerahNya beserta anda sekalian! Saya berharap anda semua dalam keadaan sehat walafiat, baik secara jasmani, jiwa dan rohani.

I'd like to use this opportunity to officially and humbly invite you all, along with your families and friends to our very first open house event this Saturday, October 11th, 2014 at 4.30 pm, which will take place in 1040 W Huron St, Chicago, IL. This open house event is an opportunity for Christians in Chicagoland to get to know our church better. The church is gracious enough to also use this event to formally introduce me and my family as the new pastor and leader for our humble IFGF church in Chicago. Ms. Ella Wijayanti and Ms. Hanemas Pangestu will be the hosts on that evening.

Saya ingin memakai kesempatan ini untuk dengan hormat dan secara hormat mengundang anda sekalian, berikut dengan sanak keluarga dan teman-teman anda untuk menghadiri acara open house gereja kami hari Sabtu ini, tanggal 11 Oktober 2014 pada pukul 4.30 sore, yang mana akan diadakan di gedung 1040 W Huron Street, CHicago, IL. Acara Open House ini adalah suatu kesempatan dimana segenap masyarakat Kristen di Chicagoland untuk dapat mengenal gereja kami dengan lebih baik dan mesra. Gereja kami juga ingin memakai kesempatan ini untuk secara formal memperkenalkan saya dan keluarga sebagai gembala dan pemimpin yang baru untuk gereja IFGF di Chicago. Ella Wijayanti dan Hanemas Pangestu akan menjadi pemimpin acara malam tersebut.

It will be a great honor and joy for me personally to see both familiar and also new faces in this event. I don't have the emails and contact numbers to all PMKI/ PWKI members, so perhaps you can assist me in extending this invitation to everyone.

Adalah suatu kehormatan dan sukacita tersendiri bagi saya secara pribadi untuk melihat baik wajah-wajah yang saya kenal maupun orang-orang baru di acara ini. Saya tidak memiliki email ataupun nomor telepon untuk setiap anggota PMKI/ PWKI, jadi saya ingin minta tolong kepada anda sekalian untuk melanjutkan undangan ini kepada setiap orang.

If you are driving, we have designated parking lot behind the building. Should you choose public transportation, we are easily accessible by blue line, with Chicago blue line station as the nearest stop. For directions, please check out website at www.ifgfchicago.org

Jika anda mengemudi, kami menyediakan lapangan parkir khusus di belakang gedung gereja kami. Bagi yang memilih transportasi umum, gereja kami sangat mudah dijangkau dengan kereta Blue Line, dengan perhentian terdekat yaitu stasiun Chicago Blue Line.

Aside from our Open House event, we will also host a thanksgiving retreat in Indianapolis, ID which is open for public (not restricted to IFGF members only). This retreat will have four main speakers: Ps. Somi Pranoto from Houston, TX, Ps. Henry Suhady and Ps. Lidya Suhady from Toronto, Canada, and I myself. If you don't have any plans for Thanksgiving weekend yet, I would like to invite you to participate in this retreat. So far, we have Indonesian communities from Canada, Chicago, Indianapolis, Columbus, Urbana Champaign and Atlanta that will join us! This is a great opportunity to meet new friends and networking. On top of being blessed by four different speakers and networking experiences, you will also be served with delicious Indonesian cuisine for lunches and dinners, and all American breakfasts. For further information, please contact Mr. Abel Prasetyo, the man in charge for this retreat.

Di samping Open House event kami ini, kami juga akan mengadakan acara thanksgiving retreat di Indianapolis, ID yang terbuka untuk umum (tidak harus jemaat IFGF) - yang mana akan dilayani oleh Pendeta Somi Pranoto dari Houston,TX, Pendeta Henry Suhady dan Pendeta Lidya Suhady dari Toronto, Canada, serta oleh saya sendiri. Jika anda yang tidak memiliki acara di thanksgiving ini, saya mengundang anda untuk ikut acara retreat kami yang akan dihadiri oleh masyarakat Indonesia dari Canada, Chicago, Indianapolis, Columbus, Urbana Champaign, dan bahkan dari Atlanta. Ini adalah suatu kesempatan yang luar biasa untuk bertemu dengan teman-teman baru, untuk menjalin hubungan dan network. Di samping diberkati dan disegarkan secara rohani oleh empat orang pembicara utama, anda juga akan disuguhi dengan makanan bercita rasa Indonesia untuk makan siang dan malamnya, dan sarapan ala Amerika. Untuk informasi lebih lanjut mengenai retreat boleh menghubungi Abel Prasetyo, yang bertanggung jawab memimpin persiapan dan pelaksanaan retreat tersebut.

Should you have further inquiries, feel free to contact me directly via email or telephone. Thank you for your warm welcome to me and my family in better serving the Indonesian community in Chicago and the surrounding areas, hand in hand with my fellow pastors, Christian and Catholic leaders in PMKI and PWKI, and also other religious leaders. God bless you!

Seandainya anda memiliki pertanyaan lebih lanjut, silahkan menghubungi saya secara langsung baik melalui email maupun telepon. Terima kasih untuk sambutan yang hangat dari anda sekalian bagi saya dan keluarga untuk melayani komunitas masyarakat Indonesia di Chicago dan wilayah sekitarnya dengan lebih baik, bergandengan tangan dengan rekan-rekan pendeta dan Romo lainnya, pemimpin pemimpin dan segenap umat Kristiani dan Katolik di PMKI/ PWKI, serta dengan pemimpin pemimpin dan pemuka pemuka agama lainnya. Tuhan memberkati!

Together Glorious in Christ,

Adrian Hendarta
IFGF Chicago
P: (215) 882-4776
E: ahendarta@ifgfchicago.org
www.ifgfchicago.org
Twitter/Instagram: @IFGFChicago

“No eye has seen, no ear has heard, and no mind has imagined what God has prepared for those who love Him.”
"The meaning of life. The wasted years of life. The poor choices of life. God answers the mess of life with one word: 'grace.’”

Indonesian Events in USA: www.Indo-USA.co.nr/

Indonesian Events in Chicago: www.IndoChicago.co.nr/

Labels: , , , ,